Dag 8 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Eline, Jannine, Gerrieke, Nina. Jolanda. Geeske - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Eline, Jannine, Gerrieke, Nina. Jolanda. Geeske - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Gerrieke

Blijf op de hoogte en volg Eline, Jannine, Gerrieke, Nina. Jolanda. Geeske

28 Juli 2011 | Roemenië, Boekarest

Na een ontbijt, wat zoals gewoonlijk wel een diner lijkt, vetrekken we richting een lief oud vrouwtje dat met ons 'koekjes'gaat bakken. En dan deze keer niet op de Hollandse manier, even een mixer pakken en alles uit een pakje, nee alles gaat met de hand en met natuurlijke producten, rechtstreeks van eigen bodem. Bovendien in een behoorlijk smerige omgeving, niet echt hygienisch dus! Ook andere rimpelige vrouwtjes komen ons helpen en zo zijn we al snel vier uur bezig. Als alles klaar is gaat het in eem stenen oven en na een aantal minuten kunnnen we smikkelen van heerlijk (?)eigen gemaakte Hongaarse flappen.
Na een snelle lunch vetrekken we richting een kindertehuis waar we uitleg krijgen over het reilen en zeilen. Na het doen van enkele boodschappen, bezoeken we het daklozencentrum. Allemaal erg interessant en soms aangrijpend om te horen wat er gebeurt. Een van de jongeren van de kerk rijdt op de terugweg naar zijn eigen huis. Wat blijkt: zijn moeder heeft echt een MEGA taart voor ons gemaakt. Die wordt bij het diner gelijk geproeft en we besluiten hen nog even te gaan bedanken. We leren de hongaarse zin: Tarte nadjom fienom world! (op z'n Hollands)dit wordt zeer gewaardeerd en ze zijn heerlijk trots. We maken de thuiskomst van de koeien mee. Elke koe weet zn eigen huis, wat er erg grappig uit ziet. Dan ploffen we weer heerlijk ons bed in!

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Dag 9

28 Juli 2011

Dag 8
Eline, Jannine, Gerrieke, Nina. Jolanda. Geeske

Szia! ('Hoi' in het Hongaars), Leuk dat je ons dagboek bezoekt! Onze reis gaat naar Posoloaca, een dorpje in Roemenié. Het gaat om een project van Stichting Hulp Oost-Europa (HOE). We zullen voornamelijk activiteiten doen met de jongeren uit de Christelijke gemeente van Posoloaca. Het doel hiervan is de betrokkenheid rondom de kerkelijke gemeente te vergroten. Ook zullen we onze helpende hand bieden aan de ouderen uit de gemeente en gaan we naar zieken- en kindertehuizen in de regio. Dit alles gebeurt in samenwerking met de predikant (László Pál. Via dit dagboek hopen we je op de hoogte te houden van onze werkvakantie!

Actief sinds 18 Juli 2011